La Fundació

La Fundació Vincle neix el 2008 amb la voluntat de treballar per una societat cohesionada i inclusiva en tots els àmbits, focalitzant sobretot els esforços en la llengua catalana com a element cohesionador.

Des de principis del segle XXI que la societat ha experimentat unes transformacions de gran transcendència social, i encara més els darrers anys fruit de la puixança de les noves tecnologies, les quals han propiciat tota mena de noves oportunitats, noves formes de treball, noves maneres de comunicar-ser i, també, noves problemàtiques, entre altres aspectes.

Actualment, la Fundació Vincle té tres línies principals de treball: en primer lloc, la cohesió i l’extensió de l’ús de la llengua catalana entre la població nouvinguda o que ja fa un cert temps que va arribar al nostre país; en segon lloc, l’increment de l’ús del català en el món de l’empresa, ja sigui entre els seus treballadors o bé entre tots els productes i serveis que ofereix una empresa estàndard; i, en tercer lloc, la difusió de les discriminacions i els desequilibris d’inversions que pateix l’anomenada Euroregió Mediterrània, que principalment inclou els territoris de Catalunya, València i Illes Balears.

De conformitat amb el seu ideari, la Fundació té per finalitats:

1. Promoure l’ús de la llengua catalana i difondre la cultura catalana entre les persones nouvingudes que resideixen als territoris de parla catalana.
  2. Treballar per una societat cohesionada i inclusiva amb ciutadans de ple dret, que assumeix la interculturalitat com a valor.
  3. Aconseguir que el català esdevingui la llengua comuna, de cohesió social i d’interrelació entre totes les persones del nostre àmbit lingüístic.
  4. Promoure els drets culturals i la consciència lingüística i nacional i els drets del consumidor.
  5. Garantir i promoure l’ús de la llengua catalana en tots els àmbits perquè hi sigui present com a llengua de ple dret.
  6. Defensar els drets lingüístics i culturals de les persones que parlen català i de les que viuen als territoris de parla catalana, pel que fa a aquesta llengua.
  7. Impulsar i col·laborar en campanyes de normalització lingüística de la llengua catalana.
  8. Treballar per a la inserció laboral.
  9. Desenvolupar accions comunitàries d’inserció.

Qui som?

Actualment el patronat de la Fundació Vincle està format per 15 membres, que són els següents:

• Òscar Escuder i de la Torre – President
  • Mar Forcada i Nogués – Secretària