Arraïtzament, lengua e coesion sociau

Era lengua a molt de pes ena coesion sociau d’ua societat e en arraïtzament des persones que i viuen e d’aqueres que son acuelhudes per ua naua societat, tanben. Per açò, des dera Fondacion Vincle apostam de manèra fèrma per campanhes que coesionen era societat a trauès dera lengua catalana entà qu’arraïtzen culturau e lingüisticament en nòste país.

Era lengua catalana, donques, a d’èster er èish vertebrador dera ciutadania e eth comun denominador dera diuersitat existenta.

Manuau de vocabulari basic entath sector des telecomunicacions (catalan, urdú, panjabi e amazic) (2020)

Era Fondacion Vincle e d’autes institucions e entitats collabòren ena elaboracion d’un materiau impulsat pera Plataforma pera Lengua. Er objectiu deth manuau ei apropar eth catalan as comerciants de parla urdú, panjabi e bengalí que regenten establiments deth sector des telecomunicaicons, conscienciar-les dera importància d’incorporar eth catalan en sòn dia a dia e milhorar era atencion as sòns clients… Ei un manuau que respon as besonhs lingüistics des persones de parla urdú, bengalí e panjabi que trabalhen en establiments deth sector des telecomunicacions, ja qu’era majoria d’aguesti establiments son regentadi per comerciants d’aguesti païsi. Les aufrís un materiau didactic que conten apartats coma lexic generau e especific entath sector des telecomunicacions, expressions freqüentes, salutacions e relacions personaus, etc. A mès, reprodusís situacions quotidianes laguens des botigues deth sector des telecomunicacions e includís un apartat finau reservat entà recorsi en ligams de pagines web sus coma daurir un comèrç, un servici de traduccion e correccion, materiau didactic bilingüe entar aprenentatge deth catalan, corsi de catalan, etc.

Veiguetz eth manuau aciu: 2020 Manuau vocabulari basic telecomunicacions catalan-urdú-panjabi-amazic.

Punts d’acuelhuda: Projècte Sabadelh Sud (2019)

Pendent eth 2019 era Fondacion Vincle a contunhat apostant per trabalhar en airau der arraïtzament e era coesion sociau, e ac a hèt centrant eth sòn trabalh en dus projèctes includidi laguens des Punts d’acuelhuda: d’un costat, era continuïtat e er aprigondiment en Plan d’actuacion en Sabadelh Sud; e de un aute costat, s’an hèt actuacions en Projècte La Mina. Andús projèctes an compdat damb era collaboracion dera Plataforma pera Lengua. Entre es objectius deth Projècte Sabadelh Sud i a eth de conscienciar as diferenti collectius dera importància der usatge sociau deth catalan coma lengua d’oportunitats e de participacion ciutadana, apropar eth catalan as entitats religioses e as sòns membres, promòir era participacion sociau des persones d’origina nauvenguda deth districte 6 de Sabadelh damb era adopcion dera lengua catalana, hèr visible eth catalan en establiments deth barri, e apropar eth catalan a persones d’origina estrangèra que non lo parlen abituaument, de manèra que devengue un utís de coesion e d’integracion ena societat, liure de racismes e de discriminacion per rason de genre.

Veiguetz era notícia aciu

Elaboracion de naui triptics “El català, llengua d’oportunitats al comerç de Sabadell” (2019)

Aguesta edicion de triptics s’emmarque laguens dera campanha Punts d’acuelhuda: Projècte Sabadelh Sud dera Fondacion Vincle damb era collaboracion dera Plataforma pera Lengua. Eth contengut des triptics ei un listat de vocabulari aportat peth Consòrci entara Normalizacion Lingüistica, tradusit ath chinés, e son divididi en quate categories: bars, bazars, fruta e verdura e botigues de ròba. Atau, amplie es sectors comerciaus que s’editèren tanben en diuèrsi triptics en 2018.

Les podetz consultar toti aciu:

2019 Triptic vocabulari fruta e verdura catalan chinés en Sabadelh
2019 Triptic vocabulari bazars catalan chinés en Sabadelh

2019 Triptic vocabulari bars catalan chinés en Sabadelh

2019 Triptic vocabulari botigues de ròba catalan chinés en Sabadelh

Estudi sus “La vitalitat del català als establiments comercials al districte 6è de Sabadell” (2019)

Era Fondacion Vincle a collaborat en un estudi qu’era Plataforma pera Lengua a presentat aué, en barri dera Creu de Barberà, sus era vitalitat deth catalan en comèrç deth districte 6au. Er estudi, titolat  La vitalitat del català als establiments comercials al districte 6è de Sabadell, avalore era situacion dera lengua catalana e forme part deth Plan d’Actuacion Lingüistica Integrau de Sabadelh Sud, que desvolope era ONG deth catalan. S’an comprovat es panèus, era atencion orau, er afichatge e es webs de toti es establiments deth districte e es donades son preocupantes entara entitat: sonque eth 20% des establiments comerciaus deth districte incorpòren pleament eth catalan. Se diferenciam entre es dus sectors deth districte, eth Sector Creu de Barberà obten ua puntuacion deth 22% d’establiments normalizadi, e eth Sector Sud, d’un 15%. Per airaus, eth dera restauracion ei un des mès presenti en districte, damb 90 establiments, e ei un des que revele ua situacion mès desfavorabla entara lengua: sonque un 5% presente ua situacion optima, deuant d’un 48% que non a bric de preséncia deth catalan. Eth 74% des establiments son classificadi enes dues categories damb un nivèu mès baish. Tant era Plataforma pera Lengua coma era Fondacion Vincle pretenen tirar endeuant actuacions entà milhorar era situacion.

Consultatz er estudi aciu:

2019 Era vitalitat deth catalan enes establiments comerciaus en districte 6au de Sabadelh

Punts d’acuelhuda: Projècte La Mina (2019)

Eth Projècte La Mina 2019 s’a amiat a tèrme pendent eth 2019 e tanben es prumèrs mesi deth 2020, en diuèrses accions, coma talhèrs de rap e elaboracion d’ua guida lingüistica. Es objectius principaus dera campanha son era normalizacion der usatge deth catalan entre era joenessa, estimular qu’es alumnes, mèstres e instituts descorbisquen eth costat ludic e creatiu dera lengua catalana, era promocion dera cançon damb tèxte improvisat, coma ua practica culturau e singulara deth nòste país, era elaboracion d’ua guida de presentacion dera lengua catalana ena comunitat Evangelica de Filadèlfia e era promocion deth catalan entre era comunitat gitana e era comunitat Evangelica de Filadèlfia.

Veiguetz era notícia aciu

Punts d’acuelhuda: Projècte La Mina (2019)

Veiguetz era notícia aciu

Edicion des triptics “El català, llengua d’oportunitats al comerç de Sabadell” (2018)

Eth contengut des triptics ei un listat de vocabulari aportat peth Consòrci entara Normalizacion Lingüistica, tradusit a diferentes lengües e divididi en quate categories: bars, horns de pan, carnisseries e fruteries. Es lengües s’an escuelhut segontes era procedéncia des establiments que majoritàriament regenten aguesti establiments de procendéncia estrangèra.

Consultatz es triptics aciu:

2018 Triptic vocabulari fruteria Sabadelh cat-cast-chinés-arab
2018 Triptic vocabulari horn de pan Sabadelh cat-cast-chinés-urdú
2018 Triptic vocabulari carnisseria Sabadelh cat-cast-arab-urdú
2018 Triptic vocabulari bars Sabadelh cat-cast-chinés-arab

Vocabulari basic en catalan entàs trabalhadors deth sector deth taxi de parla urdú (2014)

Era Fondacion Vincle, era Plataforma pera Lengua e era associacion de taxistes paquistanesi PAKTAXI, damb era collaboracion dera Generalitat de Catalonha, auem creat un nau utís entà milhorar er usatge deth catalan en sector deth taxi. Se tracte d’un materiau de pòcha que reprodusís es situacions comunicatives mès abituaus pròpries d’aguest sector laborau e qu’ath long des darrèrs ans s’a manifestat coma ua des vies d’incorporacion laborau d’ua part des persones de parla urdú dera ciutat. Damb aguesta materiau didactic, volem aufrir as trabalhadors e trabalhadores deth sector deth taxi d’origina paquistanesa un vocabolari basic de paraules e expressions relacionades damb eth sòn lòc de trabalh en catalan e urdú damb er objectiu que les sigue d’ajuda en exercici deth sòn trabalh e enes relacions damb es sòns clients.

Veiguetz era targeta paktaxi aciu:

2014 Vocabulari catalan urdú entà taxistes

Vocabularis entara restauracion, en diuèrses lengües (2011)

Era Fondacion Vincle e era Plataforma pera Lengua an creat un nau recors en linha entà milhorar er usatge deth catalan en sector dera restauracion. Se tracte d’un projècte damb dues parts: d’un costat, se met en foncionament ua aplicacion audiovisuau pensada entà qu’es trabalhadors de restaurants, bars e granges poguen apréner de manèra rapida e agila es mots mès freqüenti en catalan relacionadi damb eth sòn trabalh e saber-ne era pronóncia. De un aute costat, tanben s’an distribuït entre es trabalhadors deth sector petites guides basiques de convèrsa de pòcha en 5 lengües.

Acceditz as presentacions audiovisuaus e descargatz-vos es targetes des des següenti ligams:

2011 Vocabulari basic restauracion chinès-catalan
2011 Vocabulari basic restauracion arab-catalan